Amidea Clotet & Sònia Sánchez
MIXTUR 2024
Programa
L’Escolta fugaç
Amidea Clotet, guitarra elèctrica / Sònia Sánchez, moviment
En el marc del cicle Difraccions a la Fundació Tàpies.
Entrades a la venda al web difraccions.cat
informació
L’escolta, com a acte central del fet musical, assoleix la seva màxima intensitat en el context de la improvisació multidisciplinària, tant per part del públic com de les intèrprets. La generació de material a través de la improvisació ens col·loca en un estat d’atenció constant, on cal reaccionar a l’aparició de noves idees que poden sorgir de l’atzar, d’errors fortuïts, desviacions o fins i tot de nous imaginaris sonors.
La guitarrista Amidea Clotet ens proposa un diàleg entre so i moviment amb la ballarina Sònia Sánchez. Aquest intercanvi ens convida a reflexionar sobre el paper de l’escolta en la improvisació generativa. Com s’escolta una intèrpret a si mateixa mentre improvisa, i com respon davant les seves pròpies desviacions, accidents o noves solucions que apareixen en directe? Com reacciona el moviment davant el so, i com es modifica el so segons les propostes del moviment?
L’escolta, nucli del fet musical, es manifesta en aquest context amb tota la seva intensitat.
Biografies
Amidea Clotet (Màlaga, 1997) és una de les figures emergents de l’escena de la improvisació generativa a Barcelona. Va estudiar guitarra elèctrica al conservatori del Liceu, així com un any de composició contemporània a Dinamarca, on va començar a trobar el seu camí amb la improvisació. Creant paisatges sonors espontanis mitjançant tècniques ampliades i objectes, música crua que sorgeix com a resposta als temps que vivim; un joc dual entre una experimentació sonora arriscada contraposat a la bellesa del subtil.
Sònia Sánchez. Balladora des del flamenc, la improvisació lliure i la dansa japonesa body weather. S’inclina pels laboratoris de so improvisat a través del cos. Els fonaments dels seus treballs es troben en l’arrel flamenca del so en l’espai, el cos que sona en moviment i en l’espai ballat. Va començar les seves investigacions entre l’actitud del ritme flamenc i la velocitat orgànica del body weather l’any 2001. El 2004, s’afegeix al seu camí empíric la música lliure i, des de llavors, es dedica cada dia a explorar tots aquests mons i horitzons.